Dziś trochę inna tematyka...
4 podstawowe elementy strony które wpływają na optymalizację SEO
Każda strona wymaga optymalizacji, która polega na wyszukiwaniu ewentualnych
nieprawidłowości mogących się na niej pojawić. Służy też wyeliminowaniu powstałych
błędów i wprowadzeniu poprawnych rozwiązań, dzięki czemu witryna będzie mogła uzyskać
lepszą pozycję w wynikach wyszukiwarki Google na konkretne słowa/frazy kluczowe.
Optymalizacja SEO – co ma na nią największy wpływ?
Dobra agencja SEO zacznie analizę strony od sprawdzenia On-
site SEO, backlinks, szybkości ładowania witryny i jej responsywności. Zadbać trzeba o meta
dane, czyli przede wszystkim o title, description, keywords. Dobór odpowiednich słów
kluczowych to podstawa, powinny być one jednak naturalne. Meta dane mają ogromny
wpływ na pozycjonowanie, dlatego należy umiejętnie je dobrać. Optymalizacja strony on-site
dotyczy działań wykonywanych bezpośrednio na stronie. Chodzi tutaj o optymalizowanie
tytułów i meta description, adresów URL, szybkości ładowania strony, struktury witryny,
opisów ALT, nagłówków, indeksacji i dostępności witryny dla robotów Google. Teksty pod
SEO muszą mieć wartościowe treści z właściwie dobranymi i umieszczonymi słowami
kluczowymi. Meta titles i meta description nie są widoczne dla użytkownika podczas
przeglądania strony www, ale mają ogromne znaczenie dla wyszukiwarek. Tutaj przeczytasz o tym więcej.
Na optymalizację SEO wpływa oczywiście linkowanie, ale nie tylko wewnętrzne. Struktura
strony ma znaczenie, powinna być przejrzysta, co sprzyja indeksowaniu. Kluczowe jest to,
aby linki były wartościowe i prawidłowo działały. Zadbać trzeba o odpowiednie linki
przychodzące, czyli o tak zwane backlinks. Chodzi tutaj o linki zamieszczane na witrynach
zewnętrznych, które prowadzą bezpośrednio do strony docelowej. W ich przypadku większe
znaczenie od ilości ma naturalność i siła. Złym pomysłem będzie sztuczne generowanie
linków, co wpłynie wręcz niekorzystnie na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jeżeli
backlinki mają być niskiej jakości, to lepiej odpuścić je sobie całkowicie, bo uzyska się efekt
odwrotny do zamierzonego. Lepszy będzie tylko jeden link, ale z wartościowego portalu lub
poczytnego bloga niż umieszczanie wielu na nieznaczących forach. Wystrzegać należy się
dużej ilości linków pochodzących z tego samego źródła. Za wręcz szkodliwe uznaje się
backlinki z forów spamujących, fałszywych blogów/katalogów, stron o wolnych łączach.
O czym należy pamiętać?
Strona internetowa powinna być przyjazna dla urządzeń mobilnych, czyli responsywna.
Coraz więcej Internautów przegląda strony www i dokonuje zakupu właśnie z poziomu
smartfona czy tabletu. Okazuje się, że odsetek odwiedzających z urządzeń mobilnych jest
zdecydowanie wyższy niż z komputerów. Wiele osób niemalże nie rozstaje się ze swoim
telefonem, który stanowi łącznik ze światem wirtualnym, jest wykorzystywany do celów
rozrywkowych. Znaczenie ma jakość witryny na urządzeniach mobilnych, co wpływa w
dużym stopniu na jej pozycję w wynikach wyszukiwania na urządzeniach deskopowych.
Jeżeli strona www ma zostać wysoko oceniona, to trzeba zadbać o detale, każde błędy i
niedopatrzenia będą działały na niekorzyść. Szybkość ładowania strony ma ogromne
znaczenie zarówno dla jej użytkowników, jak i na pozycjonowanie. Ma to wobec tego ścisły
związek z user experience i rankingiem w wyszukiwarce. Przyspieszając stronę www,
można zwiększyć komfort Internautów, konwersję i efektywność działań SEM oraz uzyskać
wyższą pozycję w wyszukiwarce i obniżyć koszt pozyskiwania użytkowników.
Ważna jest aktualizacja danych i posiadanej wiedzy z bieżącymi wytycznymi wyszukiwarek.
Najważniejsze zmiany w Google w 2021 roku do sprawdzenia tutaj .
Optymalizacja pod wyszukiwarki daje wiele korzyści, jednak cały proces budowania dobrej
pozycji w Google wymaga sporo pracy i czasu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz